05 July 2008

First Blood 开场白

今天我终于注册了我的部落客,也开始了这第一篇发言,希望这是好的开始,也很欢迎大家给意见!
Hello ! This is my first post, I am glad that eventually I am able to start blogging.

我希望这个部落客会以轻松,坦白的心情来和大家分享一些在我们周围发生的一些事情,一些被社会忽略的事。很希望各位朋友都能以客观的角度来看世界。
As usual, I wish would be able to share our views, to shower our love and caring to the world. And, please have a casual chat.

财务管理界有名句:你不理财,财不理你!我以半个社会工作者的经验告诉你,你不关心这社会,这社会也不会关心你!多点关心,多点爱心,你不必象蜡烛般燃烧自己,照亮别人;太阳不会因为照亮这世界而使自己变得渺小。爱是双赢的:施与受,皆大欢喜!
To love and be loved, the world will be better. We love our spouse, we love our parents, we love our children, and the love us too. Why not love others too ?

我也特别邀请了几位志同道合的朋友来谈谈写写,大家会轮流上阵,说说本身的见解,希望能够百花齐放。
A few of my buddies will pen their views on the society issue when and where require. I welcome your comments too.

2 comments:

Pikaping said...

Congratulations on your first blog!
Happy Blogging!

JH Hoe said...

Cheers! Where we shall go to celebrate the first 24hrs :)